Jak media widzą seniorów?

Starsi ludzie to nie tylko osoby schorowane, wymagające opieki i pozbawione życiowej radości. Seniorzy są tak samo wartościowi i potrzebni w społeczeństwie, jak przedstawiciele innych grup wiekowych.
Media kształtują jednak pewien wizerunek osoby starszej, który wpływa na odbieranie takich ludzi przez innych, a także przyczynia się do dyskryminacji ze względu na wiek. Medialny wizerunek osób starszych pokazuje ich brak energii i zdrowia.
Przedstawia ich jako ludzi samotnych, smutnych, zrzędliwych i złośliwych. Często podkreśla się ich fanatyzm religijny.
Starsi ludzie występują najczęściej w reklamach środków farmaceutycznych przez co podkreśla się ich brak zdrowia. W pozytywnym świetle ukazywani są wraz z rodziną, jako związani z wnukami dziadkowie i służący życiowymi mądrościami rodzice.
Częste podkreślanie kwestii chorób ma swoje skutki w postrzeganiu starszych osób. O wiele trudniej jest im znaleźć pracę, bo są uważane za osoby nie w pełni sprawne ruchowo.
W rzeczywistości, mają więcej cierpliwości i mogą wykonywać dokładniej zlecone zadania.
Polecane artykuły

Fair Field jako wyróżniający się na świecie budynek mieszkalny
Zawsze uwagę społeczeństwa wzbudzają olbrzymie i efektowne budowle. Wielkie działki, imponujące swoimi ogromem i przepychem. A miliarderzy nie tylko chętnie spełniają te zachcianki budując coraz to bardziej różnorodne i wielkie domy, ale jednocześnie spełniają swoje marzenia o życiu w wymarzonym mi

Jakie są najczęstsze mity dotyczące implantów zębowych?
Implanty zębowe to temat, który budzi wiele emocji i kontrowersji. Wiele osób ma błędne przekonania na ich temat, co może prowadzić do nieporozumień oraz obaw przed podjęciem decyzji o leczeniu. W naszej części artykułu przyjrzymy się najczęstszym mitom, które krążą wokół implantów zębowych, aby roz